2012. május 6., vasárnap

a kimaradt bejegyzés (orvosi konzultációk)

Elmentem a háziorvosunk magánrendelésére pár nappal április 25-ei bejegyzésem után. Meséltem neki, hogy voltam ugye a pszichiáternél, aki ha már nem is gyújt rá, de e-cigizik, meg forgatja a szájában a bagót, tehát függő, voltam a tüdőorvosnál, aki meg aktív függő, a sokkterapeuta kardiológusból meg nem kérek. Úgy gondoltam, hogy nekem rá van szükségem, egy olyan orvosra, aki évek óta kezel, ismeri a testem, valamint, és ez nagyon fontos, leszokott ex-dohányos is egyben.

Nem akarlak untatni benneteket a részletekkel, hogyan és mikről csevegtünk. Azt mondta, hogy nem érzi úgy, hogy igazán le akarnék szokni, ami azért baj, mert ha mégis megpróbálom elbukom, amivel csak a kudarcélményeimet növelem. Mindez-tette hozzá-ellenkezik a hivatalos orvosi etikával, hiszen neki most harcosan üvöltenie kellene, hogy "IGEN IGEN, azonnal hagyja abba!", de nem vagyunk egyformák, úgyhogy engem úgy kezelne, ahogy egy édesszájú cukrost szokott. Nekik kijelöl a héten egy napot, mikor engedéllyel ehetnek egy kis csokit, vagyis nem vonja meg tőlük radikálisan élvezetüket, fokozatosan csökkent, és tapasztalatai szerint így hosszantartó eredmények várhatók. Javasolta Aklü módszerét is, hogy tegyek próbákat, hogy meddig bírom és milyen reakciókat vált ki belőlem a megvonás? Ezek nagyon jók, próbálgattam őket, még el nem jött ma az a kattanás, amiről az orvos is beszélt, hogy ameddig ez nem következik be, addig értelmetlen leszokni, ha valójában nem is akarok.

Végül elbeszélgettünk a Champix nevű gyógyszerről is, mi ez, szedhetem-e, és kérésemre felírta. A döntés az enyém, tette elém a receptet, de ez csak mankó, csodaszer nincs, a csoda bennünk van. Még nem váltottam ki, de jó kapaszkodó, hogyha önállóan egyáltalán nem megy, akkor gyógyszerrel. Úgy kell szedni, hogy még bagózik az ember. A szer fokozatosan megundorít tőle, pl. hánytat. A leszokási esély azonban 50%. Az Attila által választott módszer 2 %-os. A Champix kezelésen átesettek között sokan lesznek kisebb avagy nagyobb mértékben neurotikusok, de ezek előtte nem tudták magukról, hogy azok. Az öngyilkosság viszonylag ritka. SSRI-vel összeszedhető, engem csak ez érdekelt.

2 megjegyzés:

  1. Nyanykó, csak óvatosan, a Champix iszonyatos depressziót bír okozni meg nagyon durva rémálmokat. Saját tapasztalás, 1 hónap után le kellett állnom vele.

    frénia

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom mennyire lehet még szarabb az életem. Pont ettől nem félek, de számolok vele. Szó szerint, mert az első doboz 12 rugó, aztán nem szeretném ha a drága "gyógyszer" a kukában landolna. Nekem ma Papkó kúrta fel az agyam, lassan megértem a középkorú nősovinisztákat.

    VálaszTörlés