2010. szeptember 9., csütörtök

Clifford D. Simak- A város

Ez a könyv gyerekkorom óta nem volt kezemben, minap olvastam újra. Valaki meg ugyanezzel a címmel írt egy bejegyzést. Említettem neki ezt, visszakérdezett, hogy: "ha ez az als es noch menschen gab, akkor az iroasztalomon fekszik eppen." Szegényes nyelvtudásommal azonosítottam, hogy ez az. Miért kotorták elő? Simak nem egy túl ismert klasszikus, az, hogy én éppen megint olyan hangulatomban voltam, hogy a könyveimet túrtam újraolvasnivaló után, az más. Nos, ez  a talált kritika túl nyers, tisztességtelen Simakkal szemben, aki maga is tudta, hogy amit írt, az egy idealista mesefüzér. Egy hozzászóló véleményén akadt meg a szemem, ezt írja: "Allein die Jupiter-Episode mit dem Hund Towser ist das Geld für das Buch wert." Gyerekkoromban nekem is ez a rész volt a kedvencem, és mi Simak megoldása az emberi faj kipusztulására? Ez. Naná, hogy ez tetszik az embereknek, áttranszformálódni olyan idegen lénnyé, aki szabadon, boldogan, felelősség nélkül évezredig is elél. Simak mégiscsak tudott valamit a homo sapiens lelkéről, ifjú padavanok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése