2011. július 22., péntek

az első hét végén

Olyan fáradt vagyok, hogy teljes ataraxiába kerültem. Idegileg már rámfért ez a pörgés, ha rögtön az egyik legdurvább és extrább is. Eddig tisztára fogyókúrás hely, egész nap rohangálunk ide meg oda a kurva nagy gyár területén, enni egy szendvicsre van időm, ásványvizes itatók meg vannak, mindenki izzad-lohol, töltögeti az üres PET palackjait. Jókat röhögök a kiplakátolt céges faszságokon, úgymint "tiszteld termékeinket és légy büszke munkádra!" "Gondolkozz pozitívan!" "Az erő benned van, együtt pedig mindent meg tudunk csinálni!" "No exuses!", "Zero Tolerance!", stb.-stb. Egy nap táppénz után egyhavi cafeteria-t vonnak le, 2 nap után 2-t és így tovább. Egyelőre ez nem érint, mert próbaidő alatt nem jár. Számunkra a kemény szankciók és a teljes odaadás már durván ázsiai,  soha nem is szeretnék igazi, Ázsiában, ebben az esetben Indiában működő gyárban dolgozni, gondolom napi 16 órában 1 dolláros órabérért.

Kint a parkolóban az  aszfaltra lefektetett hatalmas félköríves buckákról azt hittem, hogy fekvőrendőrök, de nem, valamiféle indiai feng-shui, a teljes területet körbevették vele és hitük szerint megakadályozza a pénz kifolyását. Az asztalok is ez alapján vannak elrendezve, iskolapadszerűen, hátulról előre, két-két asztal egymás mellett, 2 emberrel. 

Az irodánk tényleg majdnem a pincében van, a szerelde mögötti raktárban található. Az ottani társaság jó csapatnak tűnik, nagyjából egykorúak vagyunk, és  félúton helyezkedünk el az utált menedzsment és a melósok között, ami a leghálásabb köztes állapot, mert így mindkét réteggel lehet barátkozni. Szeretek továbbra is lehetőségeimhez képest csinosan öltözni, mellyel már nem egy jóemberre hoztam rá a frászt, aki egy eldugott szegletben éppen lihegett volna egy kicsit, majd meglátva összerezzent, hajbókolt, mert azt hitte, hogy újabb karrierista törtető, lebaszó spiné jelent meg. Tegnap viszont szakadtan mentem ócska nadrágban, edzőcipőben, akkor a melósok magukfajtának véltek és barátságosak voltak. Ma kicsíptem magam, mert olyan kedvem volt, mire a munkások elhúzódtak tőlem a cigiző helyen. Hehhe, mit tesznek a különféle ruhák, maszkok, viseletek?!

Igaz a saját (közvetlen az árut fizikálisan is jelenléve irányító) diszpós-logisztikus főnökömet meg én néztem szegény, ijedt kis munkáslánynak, barátságosan bemutatkoztam neki, hogy akkor mostantól itt leszek én is, ebben az irodában és tegeződhetünk-e. Ezt ma elmeséltem a többieknek, mikor már nem volt ott, szakadtak a röhögéstől. Amúgy mindenki szereti, nem is tudom miért ő a főnök, az igazi egy talpraesett srác. Szóval már három főnököm is van: a nemfőnök, de mégis főnöksrác, az ő főnöke, de nem főnökszerű kedves lány, valamint  Keményasszony fentről,  aki tulajdonképpen kereskedő-féleség. Rangban ő, az utóbbi elsődleges, mi hárman, "a lányok" (sic!, bazze) tulajdonképpen elsősorban neki és a csoportjának dolgozunk. Hétfőn teljes mélyvíz, kezdődik a három műszak, őrület lesz, fel vagyok készülve ortályos lebaszásokra, extrém esetben kirúgásra is. Ataraxiában lebegek jelenleg, nem kavar fel.

12 megjegyzés:

  1. "Egy nap táppénz után egyhavi cafeteria-t vonnak le, 2 nap után 2-t és így tovább."

    úristen, milyen kibaszott gusztustalan, ezt is csak magyarokkal lehet megcsinálni...elképzeltem mondjuk egy német/amerikai/francia/svéd dolgozó fejét, ha ezt próbálnák csinálni vele.

    VálaszTörlés
  2. (emlékszem, mikor a GE-ben dolgoztunk, minden nap többször elmondták, hogy ki leszünk rúgva. egyszer az egyik lány azt mondta a főnöknek, hogy valahogy ez őt nem motiválja és a főnök teljesen meg volt döbbenve...hát, nemtom. nem tudnál inkább a helyi CBA-ban dolgozni?:D egy ilyen hányinger multi mentálisan olyan egészségtelen)

    VálaszTörlés
  3. gyanítom, hogy ez a cafeteria megvonás szabálytalan, mint ahogy az a magyar mentalitás is, hogy lépten-nyomon táppénzre mennek az emberek..

    VálaszTörlés
  4. Sajnos nem szabálytalan. Megnéztem azt a jogi paragrafus kiskaput, amire hivatkoznak. Azért hozták ezt, mert a magyarok nemcsak birkák, hanem élelmesek is, és rengetegen mentek el táppénzre,hogy azalatt meg feketén Ausztriában dolgozhassanak. Egy esetet tudnék elképzelni ami sci-fi lenne: keresni egy dörzsölt munkajogászt, összegyűjteni az 1300 alkalmazottból legalább 1100 aláírását és azt beadva a vezetőségnek kérni ennek az enyhítését. Arról fogalmam sincs, hogy a magyar jogrendszerben van-e csoportos beperlés, de egyszál ember az életben nem nyerne itt semmit.

    VálaszTörlés
  5. Közben Mollynak írtam e-mailben, hogyha úgy érzem majd, hogy ez a munka veszélyezteti a családi életemet, akkor hagyom a francba. Máris becsúszott most pénteken pár túlóra, mert leállt a fos DOS-rendszer, nem erre szerződtem, a bölcsi 5-kor bezár majd, később ha Rita bölcsis lesz nem tudok ott maradni 4 után, nemhogy hajnalig, vagy visszamenni hétvégén 48 órában szüttyögni.

    VálaszTörlés
  6. dehát az emberek nyilván azért mennek lépten-nyomon táppénzre, mert nagyjából az jobban megéri, mint bejárni dolgozni éhbérért. amíg nem teszik otthon rendbe a béreket, addig kurva sok ilyen-olyan csaló lesz - persze tény, hogy a magyar mentalitás borzalmas ilyen szempontból (lásd a Nagy Nemzeti BKV-átbaszós-kijátszós Játékot).
    egyébként nekem van egy vidám sztorim egy táppénzcsalóval (nem is értem, mért nem mentem a Fókuszba mesélni róla annak idején): a sztori röviden: az esti gimnáziumban, ahol tanítottam, csak helyettes voltam, egy olyan fickót helyettesítettem, aki nem volt angol szakos és úgy tanított angolt, viszont kábé két évig táppénzen volt (asszem nem is nagyon titkolta, hogy a geológia phd-ját kell egyengetnie, azért nem ér rá dolgozni). na most jött az év vége, nem tudták, hogy a fickó visszajön-e, de engem (a diplomás angol tanárt, aki rendesen bejárt dolgozni) a biztonság kedvéért kirúgtak, merhogy tartották neki (a táppénzcsaló, nem angol szakosnak) a helyet. azóta sem tudom, hogy mivel tartotta sakkban az igazgatót...

    VálaszTörlés
  7. Utólag vicces, de ez nagyon gáz! Lehet, hogy homi volt az igazgató, vagy az elnőiesedett pedagóguspályán csak szimplán elvakult nőgyűlölő? :D

    Az egyik új kolléganőm amúgy nem volt birka, feljelentette az előző munkahelyét. Az egyik Coop-nál dolgozott, ahol minden dolgozót arra köteleztek, hogy a másnap lejáró és el nem adott akciós termékeket megvegyék. A nő élből a fogyasztóvédelemhez ment, azok ki is mentek a boltba, találtak 1-2 szabálytalanságot, de semmi extrát, a nő jegyzőkönyvét pedig tanúként ott helyben aláírta az összes jelenlevő alkalmazott, hogy igen, valóban mindannyiuknak meg kell venniük a lejárt termékeket, hogy a boltnak ne legyen selejtje.

    Ezekután a nő bizakodva várt. Majd a fogyasztóvédelem megmagyarázta neki (le vannak azok is fizetve, kurva egy ország ez), hogy ő a hülye és van jogi kiskapu, nem volt itt ebben az egészben semmi szabálytalanság. A nő nem tűnik sem narkósnak, sem paranoid skizofrénnek, szóval itt ilyenek folynak, a szememet meresztgettem ennek hallatán én is....

    VálaszTörlés
  8. jézusom. Magyarországra ideje kitenni az "elnézést, mi megpróbáltuk, nem megy, ennyi volt, viszlát"-táblát.

    VálaszTörlés
  9. nyanykó, ez a cafeteriás cucc - paragrafus ide vagy oda, teljesenjogszerűtlen. merthogy törvényellenes, ha egyik dolgozó kap, a másik meg nem. a maximum, hogy időarányosan kevesebb értékben adják annak, aki táppénzen volt.
    egyébként persze részletkérdés,ez az "erő veled van" enélkül is elég elrettentő.

    frénia

    VálaszTörlés
  10. neszebazmeg, munka alapú társadalom...

    VálaszTörlés
  11. Frénike, beszéltem erről a bérszámfejtővel, szabadkozott, hogy sajnos a vezetőség így meg úgy, sajnáltam a nőt, ő is csak egy alkalmazott. Tippeket kaptam. Szabi kivétele például ha elkapna az ebola.

    Sajnos itt nincs szakszervezet, mert nem szakmunkások vannak, hanem jövő-menő betanítottak. A menedzsment meg keres annyit, hogy szarjon erre. A középemberek mint én, meg kevesen vannak hörögni ez ellen.

    Most hallottam, hogy szeptembertől ultrabrutál munka tv. változtatásokat akarnak ezek a plutokrata gecik (=fidesz kormány).

    VálaszTörlés