2011. július 17., vasárnap

női ész(?)járás?

Az a furcsa, hogy ezer éve nyafogok, hogy legyen munkahelyem, pénzem és most, hogy hétfőn végre megyek dolgozni, kitört rajtam mindenféle szorongás, melyek szomatizálódtak. Csikart a belem, fájt a fejem, péntek éjjelre közepesen hisztériás állapotban nyűglődtem nagyjából ezeken:
- Hogyan győzöm le a saját lustaságomat? Ez a fő rettegésem.
- Hogyan tudok majd mindennap felkelni 4-kor, odafigyelni 8 órán keresztül, lelkesen és precízen elvégezni a rám bízott feladatot?
-Utána hogyan bírok el a Hétördög Ritával? Legalább ha egy órát le lehetne dögleni, de nem lehet, vagy ha igen, akkoris a fejemen ugrál, a hajamat tépi, elhanyagolom, úristen most a szüleim és anyósomék kényeztetik szét még zárva van a bölcsi, aztán mindenféle népek kezére kerül, elkanászodik, meg sem ismer majd vagy nem akar.
-Aztán mi lesz a lakással, amit gyerek mellett állandóan pucatolni kell, és így sincs soha tökéletes rend és tisztaság? A fizetésemet takarítónőre és bébiszitterre kell majd költenem, hogy dolgozhassam.
Ide nyavalygok magamnak, lehet, hogy nem is kérek kommenteket, mert a hideg kiráz a sablonoktól:
-Miért állsz ilyen negatívan mindenhez? 
Én:-Mert ilyen szorongós, "legjobb a legrosszabbra felkészülni" típus vagyok és nem, nem tudom levetkőzni.
-Ha eleve így állsz hozzá, akkor így is lesz! 
-Én: Ebben van valami, de azért ennyi idős koromra ismerem magam, alacsonyabb a stressztűrő képességem, pláne majdnem 3 év itthonlét után....
-Meglátod beleedződsz és pár hét múlva csak nevetsz mindezen! 
Én:-Ez biztosan így lesz, de a kezdet olyan mint egy vizsgaidőszak, sosem szoktam meg, fostam, hányingerem volt, rosszul voltam, szédültem, ájuldoztam, párszor neurotikus alapon még viszkető bőrgyulladások  is megjelentek az arcomon, mindezek a vizsga befejeztével persze azonnal eltűntek.
-Másnak még több gyereke van, mégis kiválóan helytáll. 
-Én: Hrrr. Na még tegyünk rá egy adagot a rossz, lusta anya vagyok komplexusomra és még jobban érzem magam, hrrr.
-Valakinek még férje sincs, aki mellette lenne, pláne nem olyan megértő mint a tiéd! 
-Én:- Jóvanna! Azért nem véletlenül válogattam annyit, de akármilyen jó és megértő, legteljesebben ezt csak magamban tudom elrendezni.
-Akkor rendezzed, és gondolj a családodra!
-Én: Azon vagyok. Szabad azért új cipőkre, ruhákra, lejárólapozott lépcsőre, könyvekre, majdani nyaralásra is gondolnom?!
-Téged ez motivál? Jó nem idegesítelek azzal, hogy elég nagy szégyen, hogy a gyönyörű kis családod nem elég és mindenféle vacakra áhítozol, de rendben, akkor ilyen sekélyes önző, rossz anya és feleség vagy...
-Én: Eléééééég! Ki mondta, hogy csak magamra gondolok?!

Elfáradtam, sikerült olyan beszélgetést rittyentenem, mintha az anyámat hívtam volna....El kellene képzelnem egy empatikusabb virtuális beszélgetőtársat, hmm. Megyek, takarítok. Fenéket, megyek és beledöglünk a medencébe, már rajtam van a fürdőruha is. Pólókat már előre kivasaltam, hogy ne hajnalban kelljen szenvedni velük, de régebben egyenként, hajnalban csináltam, mert a szekrényben összegyűrődnek és úgyis pillanatnyi lelkiállapotomtól függ, hogy mit van kedvem felvenni. Tehát reggel zuhany, smink, hajbelövés, gyors vasalás.

Ezért kell nekem majd négykor kelnem, mert a buszom 5.15-kor indul, tehát kelhetnék 5-kor is, hogy lemosva az arcomat kisétáljak a megállóig, de így jár az, aki nem egy  krimi szappanopera FBI ügynöknője, akit éjjel kettőkor kiugrasztanak az ágyából és frissen sminkelve, fodrászolva, szösztelen kosztümben, kisimult arccal megjelenik a helyszínen 5 perc múlva. Idegei akkor sem borzolódnak fel, ha a legszörnyűségesebben feltrancsírozott, 2 hónapja rothadó hekatombával szembesül. Természetesen nem eszik, nem pisil/kakil és beéri napi egy órányi alvással.

3 megjegyzés:

  1. minden félelmed és kétséged jogos, normális.
    én úgy csinálom, hogy kizárólag az adott nappal foglalkozom, nincs holnap, az adott napot kell végigcsinálni, túlélni.
    ez egy kicsit segít. túl vagyok az első héten, de elárulok egy titkot, most valamivel rosszabb, mint az első napon, főleg, hogy már látom, mik azok, amiket még nem tudok, és úristen, csak ne olyannal jöjjön ügyfél. :)

    VálaszTörlés
  2. én is rettegek attól a naptól, amikor majd újra dolgozni fogok: hosszú munkátlanság után az ember teljesen elveszti a képességeibe vetett hitét. én jelenleg el sem tudom képzelni, hogy mosogatásnál komolyabb munkára is alkalmas legyek...

    VálaszTörlés
  3. Lucita: jó tanács, köszönöm! :D

    Molly: neked is az együttérzést, jó ez a blogolás.:)

    VálaszTörlés