2011. július 18., hétfő

Az első nap

A rabszolgatelepen. Vannak a betanított munkások százai, akik robotolnak lent a gigantikus üzemcsarnokban, a galérián meg az irodák, miknek ablakaiból nem nagyon néznek ki az ott dolgozók. Nem is tarthatják a lentieket embereknek. Ők fent vannak, nekik jó, a többi lusta állat, akiket hajszolni kell, hogy menjen a kereskedelem és kapják a minél zsírosabb fizetésüket, mármint ők, a fentlakók. Az egyik huszonkevés fiúka nagyon meglepődött, hogy nem autóval mentem, majd azon is, hogy van a munkásoknak különjáratuk és magam is azzal utaztam be. Hallja ezeket az ember, tudja, hogy így van, mégis fáj átélni. Reggel elsőre szabályosan sokkolt basszus. A szép HR-es lány kivételnek tűnik, a legtoprongyosabb betanított munkással is ugyanolyan kedves, mint a jól öltözött, iskolázott szellemi dolgozókkal.

Nagy a káosz, élelmesnek kellett lennem, hogy kiderítsem egyáltalán mi lesz a feladatom? Kiderült. Fos DOS alapú rendszerben számlázni, amit mind a 15 ember  600-féleképpen használ, 900-féle termékre. Állítólag két hét után már érti az ember. Csak bírjam addig. Van máris egy kedvencem, az a tipikus baszatlan, ez esetben fiatal rondaság, akinek senkije, bent él a munkahelyén, sóhajtozva játssza a munka hősét és akkora arca van, hogy ki kell bírni röhögés nélkül. Ő (hatalmassal) intézte el, hogy mi három műszakban legyünk, mert így még hatékonyabb a termelés. Mert Ő például anyanyelvi szinten beszél németül. Hallottam, csodásan. A zwei-t zwo-nak mondja,  a legtirpákabb burgenlandi tájszólásban hadar, elharapva a szavakat. Cseveje befejeztével megkérdeztem, hogy a német megrendelőtől kéri az LKW-t? Jé, te tudsz németül? Na annyira azért nem, mint te, csíííz. 

Szóval bemegyek holnap is, seggelek tovább, jegyzetelek ki-mit, hogyan csinál, mik az extra igényei. A közvetlen kolléganőimet még mindig nem láttam, lehet, hogy elrejtették őket a pincében. Csak ki ne derüljön, hogy nem is léteznek, holnap kutatóexpedícióra indulok.

3 megjegyzés:

  1. egy-egy normálisabb lény mindig van az ilyen helyeken, ha azokkal sikerül összebarátkoznod, akkor szerintem már minden elviselhetőbb.
    amúgy én szeretem az ilyen gyárral egybekötött irodázást, mert indusztrofil vagyok (bármit jelentsen is ez:D)
    és tényleg négykor keltél? az hangzik a legszarabbul eddig...

    VálaszTörlés
  2. Az nem volt olyan rossz, legalább hamarabb szabadultam. Majd mikor 14-22-ig, 22-től-06-ig kell ott lenni....:D Áhh, nem gondolok erre.
    A Bongyor egész jó arcnak tűnik, nem is olyan kevéshuszon, csak baszik mindenre, kicsit olyan alter fazon. Undorka továbbra sem szimpatikus, de igyekszem ezt vele nem éreztetni. A többiek semlegesek. Ma egyébként megijesztett egy amerikai nő, aki BKV egyenruhában berobbant az irodába, sztem tekszásziul beszélt nagyon vartyogva, de az nem derült ki, hogy ki ő és mit csinál ott. Vagy deviáns világmegváltó a Balkánon, vagy már az USA-ban nem volt elég jó.

    VálaszTörlés