2011. április 9., szombat

gyerekvállalásról

Az a nő, aki megteheti, hogy szüljön, és mégis lemond róla, az eltorzult, agyoncivilizálódott, agymosott idióta. Ennyi hozzászólásom lenne a "vállaljak-e gyereket, avagy sem?" témához. Pedig én aztán nem vagyok sem egy igazi anyatípus, sem gyerekrajongó. Kedvesek, aranyosak, de sosem mentem oda ujjongva minden csecsemőhöz, kisgyerekhez, hogy jaaaaajjjj, de éééédi. Ez olyan, minthogy szeretem a pasikat, a macskákat, de egyértelműen nem az összeset. Sajnálom azokat a nőket, akik addig válogatnak meg keresnek kifogásokat a gyerekvállalás ellen (egy gyerek sosem jön "jókor") még meg nem vénülnek, aztán már csak leshetnek. Sok gonddal-bajjal, lemondásokkal jár, de mindez eltörpül amellett, amit adnak. Nem feltétlenül azért, mert evolúciós ösztön a gondozás, nevelés, óvás; én ugyanúgy szeretnék egy örökbefogadottat is.

14 megjegyzés:

  1. épp kezdtem volna írni a friss poszthoz, erre eltűnt o.O

    ne légy mérges lelkem!! majd valamikor már beszélhetnénk, mindig elkerüljük egymást.

    VálaszTörlés
  2. szerintem más lehet egy örökbefogadott, de nem tudom megmagyarázni igazán.

    VálaszTörlés
  3. F.-nek igen, ő nem tudná szeretni, ezt így eldöntötte és el is hiszem, ahhoz túlságosan ösztönlény. Nekem nem okozna problémát, de ezt nbe azért írom,mert effélét terveznék! :D Még tudok szülni, addig inkább gyártok sajátot ha vénségemre elmenne az eszem. ;o)

    VálaszTörlés
  4. Egy örökbefogadottal szerintem sose lenne olyan szoros a kapcsolat- és én sem tudom elmagyarázni, miért gondolom így.

    Amúgy meg nem muszáj mindenkinek szülnie, sőt, leginkább azok szülnek, akiknek nem kéne.
    Az a nő, aki ezért meg azért odázza el a gyerekszülést, talán jól ismeri magát, azért nem mer gyereket vállalni. Ez így jó.

    VálaszTörlés
  5. Sniccer: nem vettem magamra.:)
    Molly: Attila

    VálaszTörlés
  6. ma beszélgettem valakivel, aki nem vállalta. nincs agyonszocializálva, nem féltette a karrierjét sem az egzisztenciáját, egyszerűen nem elég erős a gyerekvállaláshoz. régebben elnyomta magában a félelmeit és el is hitte, hogy nem akar szülni. most - közel az ötvenhez - eljutott odáig, hogy kimondja. félek.

    (régen sosem értettem ezt, miután pusztán a józan eszem miatt vártam egyáltalán a főiskola végéig a gyerekgyártással. mostanra jobban el tudom fogadni azt, hogy baromira nem működünk még csak hasonlóan sem.)

    frénia

    VálaszTörlés
  7. Nem értelek, mit tudtál volna egyáltalán magadra venni a kommentemből?

    VálaszTörlés
  8. Frénia: sokat hümmögtem, aztán végül csak annyit összegeztem, hogy valóban annyira mások vagyunk, mindannyian félünk az élet egy-egy területétől. (Szerencsésebbek csak egészen triviális kis dolgoktól, például nem esznek nyáron fagyit, nehogy szalmonella mérgezést kapjanak.)

    Sniccer: hogy nem vagyok jó anyuka (de ez a saját parám :D)

    VálaszTörlés
  9. szerintem mindenki parája sokszor, hogy nem elég jó anya. hülye vagyok, tudom, hogy ki F:)

    VálaszTörlés
  10. Ma olvastam, hogy másfél évesnek már innia kell tudni pohárból. Igaz, Rita még csak 17 hónapos lesz, de "jajjaj nehogy gondatlan legyek" adtam neki ma is. A tenyeremet azért az álla alá kellett tartanom, de már szépen le tudta nyelni, nem dugta ki a nyelvét. Önállóan is próbálkozott: mindet a ruhájára öntötte.

    Néztem ma bevásárlás közben a "magic cup" önitatókat. Ami jó minőségűnek tűnik, annak horror ára van, és egy korábbi típusra (6+ kortól) már ráfaragtam, ki is vágtam a szemétbe. Úgy döntöttem, hogy van itthon direkt megvett műanyag gyerekpohár, ami pont erre van kiképezve (a fogaival rá tud harapni a peremre) az abból való itatás ingyen van.

    (Utazáshoz amúgy nagyon praktikus lehet ilyen, majd később a 18+ jelölésűből veszek egyet ha utazunk egyáltalán.)

    VálaszTörlés
  11. Fürdés közben gyakoroljatok.

    VálaszTörlés
  12. Szerintem nem lehet előírni, hogy egy gyereknek mikor mit kell tudnia. Ha lát téged pohárból inni, és ő is ki akarja próbálni, akkor kell elkezdeni. A gyerekek érzik, hogy mit akarnak és mi a jó nekik. Saját tempójukban szeretnek fejlődni, ami lehet gyorsabb is, lassabb is, mint a többiek fejlődése. (Lehet, hogy egyes dolgokban gyorsabban, másban lassabban fejlődnek, mint más, de zen nem baj. Nem vagyunk egyformák.) A mai magyar bölcsőde- óvoda- és iskolarendszerrel is az a baj, hogy különböző egyéniségű, képességű, jellemű, érdeklődésű gyerekektől ugyanazt követelik. Nem csoda, hogy ennyi lelki sérült gyerek van... De ha Rita pohárból szeretne inni, akkor természetesen segíteni, bátorítani kell.

    VálaszTörlés
  13. Ha férfi nem akar gyereket, akkor is úgy elítéled, mintha nő lenne? Nekem egészen speciális véleményem van a gyerekvállalásról, házasságról, párkapcsolatokról, a családi életről, és a rokonaimról. Nem igazán találtam meg a családi élet örömeit... (Ma frissítettem, bővítettem a tegnapi bejegyzést.)

    VálaszTörlés