2011. május 27., péntek

A. ma este

Délután óta a laptopját nézi, szólni nem lehet hozzá. Este meglep, hogy a teraszon összecsukja azt. Magyaráz, hogy ez rettenetesen nehéz, fogalmam sincs róla. Tudod-mondom- a bölcsészeket mindig lenézik. Sem büszke nem vagyok rá, hogy még ő dolgozott, addig én öt évig az egyetemen seggeltem, de nem is szégyellem. Valami hasznom csak akadt belőle.  Gúnyosan adja oda a laptopot, hogy majd egy büdös kukkot nem értek meg belőle. Gyorsan futom át. Kódrendszer. -Jegyzetelni kell a lényeget-kezdem-Itt van az alap, a G sorozat, például a  G78  jelöli a menetvágást, majd az X, Y, Z, a tengelyek adatai negatív vagy pozitív számjegyekkel, mindez itt 4 műveletre felosztva. Áhh, az R a kúpolás lejtését adja meg, de látom-ezt ki kell írni -kizárólag a 45 fokos kúpokra vonatkozik. Elsőre ijesztő egy ilyen sor G78_ X(U)_ Z(W)_R(I)_Q_F(L)_  pedig ez ugye egy egyszerű munkafolyamatot jelöl. 

A. kicsit meghökken. Majd: -Áhh, nem is érted, ezek koordinátákban vannak megadva, azt sem tudod mi az x, y, z!-dühöng. -Attila, azért azt nem mondtam, hogy teljesen bölcsész vagyok. Tovább tesztel, átmegyek azon.  -Jó, te mész helyettem dolgozni!-durcázik. Nehéz anyag, magolós, seggelős, de egyáltalán nem reménytelen. Kiderül, hogy megrendelhető a könyv. Mindenképpen, azt lehet firkálni is. -Még nyugdíjban van a farkad?- kérdezem. (Mert tegnap abban volt.) Elneveti magát. -Ez gyors témaváltás volt! Vállat vonok, elvégre ez is érdekel, nagyonis.-Csak gyors információra volt szükségem. Visszaváltunk a hipermodern CNC-gép programnyelvére. Egyetértésben állunk fel, hogy bemenjünk.

2 megjegyzés:

  1. Nem igazán a bejegyzéshez illik, de talán segíthetek, hogy büszke legyél a bölcsész diplomádra. Ahol én írok szakmai blogot, oda te is írhatsz. Felsőfokon.hu az oldal neve, és van bölcsész szakmai terület is. Ha szakmailag is szeretnéd megmutatni magad, akkor ez egy kitűnő lehetőség, és még jövedelem-kiegészítésnek is jó. Ha érdekelnek a részletek, akkor érdeklődj az info@felsofokon.hu oldalon. A blogod olvasóinak is ajánlom, és te is ajánlhatod azoknak, akiknek olvasod a blogját. Mutassuk meg a világnak, hogy mi, bloggerek is hasznosak vagyunk...

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen, meg fogom nézni!:D

    Ez, a dimenziók című, komplex én-blog nem vált meg semmit, nem művészkedik, nem tudományoskodik, csupán firkálgatás.

    Azonban az igényességgel, kellő szaktudással megírt szakmai blogokat én is nagyon szeretem, és terjesztésüket támogatom.(Pláne ha még fizetnek is érte.:o)))

    VálaszTörlés