2011. május 2., hétfő

Oszama van oszlóban (?)

Biztosan sok CSI-helyszínelőket és egyéb krimisorozatokat néztem, de rögtön azt kérdeztem: honnan volt Oszama bin Laden-ből, a bujkáló Al-Kaida vezértől DNS-e, panoráma fog rtg-je az USA kormányának...? Esetleg ekkortájból, mikor még az amerikaiaknak dolgozott? "1979-ben Afganisztánba ment, hogy részt vegyen a kommunisták és a megszállók elleni harcban. A Pakisztánon keresztül főleg a CIA által pénzelt Hezb-i-Iszlámi szervezethez csatlakozott." (Forrás) Mégis miért ne képzeljem azt, hogy fogtak egy sitten ülő, idősebb életfogytos arabot ki hasonlított rá, és hogy másban sem merüljenek fel kételyek, hogy ez a tetem az a tetem-e, azzal a mesével, hogy ne legyen zarándokhely a sírja, meg megadják neki a muszlim végtisztességet, a tengerbe dobták. Gondolom jó mélybe, ahol sok cápa is úszkál, így csak igen elszánt elmebetegek merülnének alá, hogy CSI-osat játszva exhumáljanak. Barack Obama elnöksége lassan lejár. Gondolom ő is, de legalább a demokraták szeretnének hatalmon maradni, ennek érdekében valamit villantani kellett. Amint likvidálták a világ legveszélyesebb terroristáját (sic!), jé, az arany-, és olajárak leestek (na, a MOL-nál nem, pedig már kezdtem örülni, mert mindig a világpiaci helyzetre hivatkoznak), a dollár pedig megerősödött. Persze, hogy minden ország követsége tényként fogadta Oszama ibn Laden halálát, cserében ők is jól jártak. Ügyes-ügyes.

4 megjegyzés:

  1. Ha tényleg Oszama volt, akkor megszűnik az Al-Kaida? Talán igen, talán nem, de szerintem lesz más helyettük, mert Amerika nem változtat a viselkedésén.

    VálaszTörlés
  2. Al-Kaida nem csak egy van, van több is, amelyek egymástól függetlenül működtek-működnek.
    Oszama mostanában inkább egy ikon volt, egy jelkép, akire fel lehetett nézni, s most, hogy meghalt, mártír lesz belőle. De a hatalma, a vezérsége, nem nyomott már olyan sokat a latban.
    A megkeresése, legyilkolása inkább csak a 2001-es áldozatok hozzátartozóinak megnyugtatása volt, s az, hogy megtalálták, inkább a pakisztáni titkosszolgálat érdeme, mint sem az amerikaiaké.
    Inkább csak Pakisztánnak "kínos", hiszen ott műtötték meg Oszamát anélkül, hogy erről akár egy nyugati fejes is tudott volna, bár azzal, hogy "feldobták" Oszamát, talán pont ezt akarták kompenzálni.

    És igen, az évek során meghalt már párszor, én az amerikaiak helyében olyan bizonyítékot vonultatnék fel, ami 391457586576%-ig megkérdőjelezhetetlen.

    VálaszTörlés
  3. én spec úgy gondolom, ezer éve halott már, de így fent lehetett tartani a félelmet.

    amúgy ha leképzeled róla a szakállat-bajszot, egész kellemes falatnak néz ki, én sajnálom

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is rég' halott, ezért kellett hirtelen hullát produkálni és sebtében el is tüntetni. Egyetértek Aklü, kifejezetten szép, vonzó pasas volt, különösen a szemei.

    Kíváncsi vagyok, hogy a pakisztáni államfői felháborodás csak színház-e? Az afgán bábukkal mik az amerikai sakkjátékosok tervei? Az oroszok még megbújnak a háttérben? Állítólag annak a kietlen pusztaságnak az alján, ami Afganisztán, gazdag vasérc telepek vannak. Valami biztos van, különben nem zsivalyognának ott évtizedek óta a nagyhatalmak.

    VálaszTörlés