2011. március 24., csütörtök

vu-vu-vu, Ingleichen kutyamániája egyre erősödik

Ezért úgy határoztunk, hogy mégis lesz kutya. Ma a kertben sétáltunk, Süni meglátta a szomszéd kutyáit és már messziről integetett nekik, kiáltotozott, hogy "pápá" és folyamatos "vu-vu-vu" felkiáltásokkal kezembe kapaszkodva megindult feléjük, keresztül csörtetve volna a nagyapja frissen felásott ágyásain is, ha nem terelem helyes irányba. A "tittek" vagyis a macskák annyira nem érdeklik, szívesen meghúzza a farkukat, de a macskák nem adnak hangot, különösebben nem csinálnak semmit, így a csaholó, lihegő, ugató vuvukat sokkal izgalmasabbaknak ítéli. Mikor unatkozik, akkor hamar felvidítjuk a youtube-ra feltett kutyaugatós videókkal (is). Főleg azokat kedveli, ahol a helyszín azonosítható számára, ilyen például a füvön, kerítés mellett rohanó és ugató kutya/füvön játszó kutya/velekorú kislánnyal hempergő kutya és még sorolhatnám. Az autót is meg kellett néznünk ismét, ment az "ő ajtajához", ami mögött az ülése van, nyitogatta, de hiába, mert zárva volt, akkor kicsit hisztizett csalódottan. Imád autózni is. Szerintem a biciklizést is imádni fogja, ugyanis úgy döntöttem, hogy nem veszek már babakocsit, hanem inkább egy olyan bicajra szerelhető, jó minőségű gyerekülést, aminek terhelhetősége 22 kg-ig ( kb. 6 éves gyerek súlya) terjed.

Földönjárónak ezer éve megvan a maga kedvenc kutyája, kicsit tartok tőle, mert harci kutya, bár a gyerekekkel különösen barátságos. Ha a kutya érzi rajtam a félelmem szagát, akkor agresszív lehet velem, pedig én félni fogok. Tartok továbbá amortizált kerttől, kutyaszar lapátolástól, fenntartása költségeitől. Annyit kértem, hogyha már ez  a fajta, akkor legalább legyen ilyen barna színű, mert a fekete-fehérek kifejezetten ocsmányak.
barna staffordshire terrier

17 megjegyzés:

  1. Továbbra is tartom, hogy ha van kedvetek konzultálni Ice barátjáékkal, akiknek imádnivaló amstaffjeik vannak, és tenyésztik is őket, szólj!

    VálaszTörlés
  2. Valamilyen nagy, hosszú szőrű, barátságos kutya kellene, mert azok jobban szeretik a gyerekeket, és a gyerekek is jól tudnak játszani velük: felmászni rájuk, megsimogatni, stb.

    VálaszTörlés
  3. (én gyerekkel mondjuk golden retrievert tartanék, azok iszonyú kedves kutyák. a harci kutyák rondák és veszélyesek, nem is értem hogy jut egyáltalán eszetekbe.)

    VálaszTörlés
  4. Részemről bízom Elizában, hogy fajtától függetlenül okosan fogja a kutyát együtt tartani Sünivel. Ice üzeni: "Mi a rottweiler mellé tartunk majd gyereket is."

    VálaszTörlés
  5. megette a fene a kutyatartást, ha folyton arra kell vigyázni, hogy ne marjon seggbe/arcon a kutyád...

    VálaszTörlés
  6. (btw a képen a kutyának valami iszonyat gonosz és buta szeme van. azért ugye látjátok a különbséget:
    http://blog.petfinder.com/petfinder/golden%20retriever.jpg)

    VálaszTörlés
  7. Az én kedvencem a Goldie, az eddigi egyetlen kutyabarátom is az volt. A. szerint az mamlasz, én békésnek, esze miatt kissé melankolikusnak, emiatt velem kompatibilis igazi barátnak nevezném.

    Köszi E.!:) Amint aktuálissá válik, (pénzkérdés)rajtad keresztül mindenképpen felveszem vele a kapcsolatot. Hmmmm....én sem vagyok meggyőzve, korábban az állatorvos is lebeszélt erről, pontosabban arra beszélt rá, hogy beszéljem le A.-t. A stafford nagyon szereti a gyereket, gazdáit, de minden idegennek nekimegy, igazi harci kutya. Komoly kiképzést kell kapnia, nem tudom A. a 0 szabadidejéből hogyan gondolja szakszerűen megnevelni, hogy biztonságban érezzem magunkat a postást vagy bármilyen vendégünket? Egyezkedem vele fekete labrador ügyében. :D Nekem és biztosan Süninek is amúgy egy kedves korcs is megtenné ingyen, menhelyről.:)

    VálaszTörlés
  8. igen, arról nem is beszélve, hogy menhelyen iszonyú édes kutyák remélnek gazdit maguknak.
    ne, kérlek, kérlek, ne vegyetek harci kutyát, akkora baromság.
    jaja, hallottunk már egy csomó balesetről ilyen "nagyon szereti a gazdáit" kutyákkal kapcsolatban. ezek a kutyák életveszélyesek, mert kiszámíthatatlanok, azon kívül ez milyen már, hogy keményen kell képezni "legjobb barátodat", hogy elviselhető legyen mellette az élet (ne ölje meg a szomszédot, ájmín)? ezzel az erővel vegyél egy grizzly medvét és képezd ki cukinak.:D

    VálaszTörlés
  9. Aki fél a saját kutyájától, vagy a kutyatartástól, az szerintem se tartson kutyát. A parkunkba járók közül ketten vannak így: egy labrador és egy golden gazdája, akikből sugárzik a para, és ezt a kutya érzi meg először. Minden neveletlen kutya elviselhetetlen, fajtától függetlenül. A befogadásnál pedig fel kell rá készülni, hogy sosem fogod megtudni, mit élt meg korábban, és ennek lehetnek következményei. Mi befogadtunk egyet, 2,5 év nem mosta ki az első fél évének nemakaromtudni milyen emlékeit, amikre különböző helyzetekben derül fény.

    VálaszTörlés
  10. hát énnemtom. mindenféle méretű és fajtájú kutyát ismertem már (befogadottat és "vásároltat" is) - különösebben nem kellett őket nevelni, szerették őket, voltak dolgok, amiket nem volt szabad, aztán annyi és egyiknél se kellett rettegni, hogy mikor támadja meg a szomszédot vagy netán a családtagokat, nem kellett külön képezni őket, hogyaszongya "most ne tépd le a szomszéd arcát, kiskutyám". én azt gondolom, hogy nem jó, ha egy kutyát erre már külön nevelni kell.

    VálaszTörlés
  11. A menhelyi keverék kutya ötletet nagyon támogatom. De gyerek mellé kölyök kutya kell, hogy együtt nőjenek föl. Így is olyan rövid az együtt tölthető idő!
    Rokonoknál volt pitbull kutyus. Nála kedvesebbet még nem láttam, csak rossz a pr-ja. Meg persze vannak félrenevelt kutyák. De emberek nem? Sokkal több ember öl embert, mint kutya.

    VálaszTörlés
  12. Mindenképpen kölyök lesz. Legjobban a rászoruló, természetes, nem agyon tenyésztett menhelyi kutyákat/cicákat szeretem. Félek az amstafftól (pitbullt ebből tenyésztették) a kutya ezt érezni fogja. A Goldentől sosem féltem, múltkor ingyen kínáltak egyet a környéken, de F. direkt nem szólt, igaz nem is volt már kölyök, azért grrrrrr. :D

    A szomszédnak 2 (melyik az a fajta, ami óriástacskó jellegű, fekete-barna foltos, lóg a füle és 0,05 km/h-val mozog?) kutyái vannak, az egyiket nemrégen vették, Süni értelemszerűen a barátságos kölyökért van oda. Tőlük aztán annyira nem féltem, hogy hagyom, hogy kerítésen keresztül is nyalogassa a kutya, Süni meg tapogassa. Csak akkor szoktam finoman eltolni a kezét, ha az érzékeny orrát nyomogatná. :)

    Azt hiszem majd írok általam ismert kutyákról. Most, hogy előkerült az a téma, ráadásul megtudtam, hogy Molly nagypapája volt Benjámin László, elő kellett szednem Poppertől a "Részemről mondjunk mancsot", amiben az egyik macskát a nagyapja tiszteletére róla nevezte el, és klinikai osztálymacska volt. :))

    VálaszTörlés
  13. A kölyök szerintem is jó döntés, és eleve könnyebb helyzet, hogy a kutya már a Sünivel kiegészült családban fogja elhelyezni magát a hierarchiában. Az óriástacskó, ha keresztben óriás és tényleg lassú, talán basset hound lehet (bár abban fehér szín is szokott lenni), ha hosszabb lábú, akkor talán erdélyi kopó, viszont abból meg még lassút nem láttam.

    VálaszTörlés
  14. Cikk képekkel a basset houndról. http://hu.wikipedia.org/wiki/Basset_hound

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm, basset hound! Elgépeltem, fehér-barnát akartam írni! :D

    A szüleim, már az égi vadászmezőkön pörgő kutyája félig erdélyi kopó-félig labrador volt, és szerintem fúziós meghajtással működött, hangsebességgel mozogva.:)

    VálaszTörlés