2011. március 5., szombat

egészségfasizmus

Belepislantottam a híradóba, elkaptam azt, hogy "aki cukorbeteg, szívbeteg és nem fogy le, nem szokik le a dohányzásról, attól megvonják majd a TB támogatást." Jó, akkor az majd meghal, ha nem lesz pénze teljes áron kiváltani a gyógyszereit. Úgyis meghalnak emberek infarktusban 45-55 között, akiket én ismertem mind vékonyak voltak, nem dohányoztak, cukorbetegséggel sem küszködtek csak éppen a stresszel és kimerültséggel. 

A többiek? Milyen fokú az az elhízás? 35-40 BMI feletti? Kap a beteg segítséget az államtól, hogy lefogyjon? Támogatott pszichiáteri kezelést (nem 2 percet, rendes foglalkozást), beültethető gyomorgyűrűt? Sokszor a szegény az, aki hízik, mert csak kenyérre, krumplira, szalonnára van pénze. Salátára, lazacra, fittness teremre, személyi edzőre nincs. Uff. Dohányzás....Na ameddig meg nem írom a magamét, olvassátok Zappot. Klikk.

Füldönjáró hozzátette, hogy bár ehetne szalonnát. :D Mondtam neki, hogy  igaz, ő cahexiásként (kóros soványság) ehetne, de büdös bagós, aki ha meghal tüdőrákban, még a sírját is leköpik majd. Bár nem lesz sírja, mert az is drága, ezen már sokat poénkodtunk, hogy csak semmi síremlék se nekem, se neki.

2 megjegyzés:

  1. Én alanyi jogon mindenkinek ingyenes egészségügyi ellátást javasolnék. Aki egészségtelenül él, az tényleg felelős a betegségéért, de nem büntetni kellene, hanem felvilágosítani az egészséges életmódról, olcsóbbá tenni az egészséges élelmiszereket, elterjeszteni a tömegsportot, stb. Ha nem jár TB támogatás annak, aki nem egészségesen étkezik, az nagyon igazságtalan, 3 okból is:
    1. Hogyan ellenőrzik, hogy egészségesen eszel-e, mozogsz-e, dohányzol-e?
    2. Az egészségtelenül élő emberek ugyanúgy befizetik a TB-t, de a javaslat szerint nem kapnának érte semmit. Vagyis a pénz elveszett, de szolgáltatás nincs. Ez rablás.
    3. Ha ezeket az embereket azzal büntetik, hogy nem kapnak TB támogatást, és meghalnak, mert nincs pénzük gyógyszerre, az halálbüntetés egy olyan "bűncselekmény" miatt, amivel csak saját magának árt az ember, és nincs is benne a BTK-ban. Tehát jogszerűtlen.

    De a tervezett "hamburgeradó" jó ötlet: az egészségtelen termék legyen drága, az egészséges legyen olcsóbb! (Kár, hogy az adó csak az első felét garantálja...) Így egészségesebben élnének az emberek.

    VálaszTörlés
  2. Hál'istennek nincs pénzem se mekdonáldszra, se börgerkingre. Igaz, utóbbi 50 km-re van legközelebb.

    Álszent dolog csipszet, szalmából erjesztett lőrét, műanyag vackokat forgalmazni, aztán büntetni. Magam nem veszem ezeket amúgy, bár egy időben egy hozzáértő barátom tanácsát követve megpróbáltam csakis egészséges ételeket venni, még Budapesten. Döbbentem, hogyha így akar valaki élni, akkor annak milyen kevés esélye van erre-a forgalmazott élelmiszerek 90 %-a szemét.

    Amúgy a barátom tanácsát követve egy évig éltem kenyér helyett puffasztott búzán, nőknek összeállított diétás proteinporon és zöldségeken. El is múlt a gyomorsav túltengésem, de sport nélkül önmagában ez kevés volt.

    A problémám csak az, hogy mondd ezt az egészséges életmód szöveget egy 3 műszakban normázó, mellette másodállásban dolgozónak, aki örül ha legalább 4 órát nyugodtan alhat. Jelenleg ilyen környezetben élek, még a végén kommunista leszek, lol.

    VálaszTörlés