2011. január 3., hétfő

álláskeresés kezdete, bölcsi megtekintése

Szerencsére a szervezetem még mindig erős, ma reggelre is felgyógyultam szívinfarktusból, torokgyíkból és húsmérgezésből. Voltunk a bölcsiben, ami nagyon kedves helynek tűnik, jó légkört áraszt. Felvették Rita adatait, szeretettel várják, mikor anyukája már papírral is tudja igazolni, hogy rendelkezik munkahellyel. Említettem, hogy ez akár fél évig is eltarthat, sőt. 

ez nagyon jól néz ki fekete-fehérben, de majd a színes változatát küldöm el
Ma készítettem magamról vagy 45 képet, egy komoly munkaadó szemével szelektáltam: ez idióta, ez fogyatékos, ez ápolatlan (a hajam éppen úgy lógott össze-vissza, mint egy csövesé), ez őrült, ez egy rakás szerencsétlenség. A legtöbb a fogyatékos bárgyú kategóriájába esett. Azért volt köztük egy jó is, ami alapján szimpatikusnak találnám magam, ezt fogom szétküldeni. Már stresszelek, mert nem tudok németül, de ha én komoly munkaadó lennék, akkor elvárnám, hogy mind németül és mind angolul is mellékelve legyen az önéletrajz és motivációs levél. Természetesen minden nyelvtani, stilisztikai hibától mentesen. Kénytelen leszek megdolgozni ezért, bár jó, ha annyit elérek, hogy nem úgy fog hangzani "én lenni Borat, kazah nép nagy fia, jönni én te nyugatias munkahelyedre dolgoz nagy szívvel". Élőben úgyis kiderülne a csalás, felesleges lefordíttatnom perfektül író/beszélő emberekkel ezeket. Ehh, majdcsak lesz valami, csak minél előbb legyen.

9 megjegyzés:

  1. örülök, hogy túléltél minden csapást, amit éjjel küldtek rád a fentiek :D

    sok sikert az álláskereséshez. kib@szott nehéz olyat találni, ami nem jutalékos, Zepter, ingatlan és hasonlók.

    VálaszTörlés
  2. Na az biztos és most aztán kötélidegzetre lesz szükség, hogy ne adjam fel, ne adjam fel. A telemarketing is még nagyon megy, pfff. Bp./Pest megye mellett ez a megye vezet még álláslehetőségekben. Mi lehet a többiben....? Külföldre kellene menni, csak az nem olyan egyszerű, de továbbra is nagyon szeretnénk.

    VálaszTörlés
  3. melyik megye?

    nekem is nagy álmom külföld.. ha nem lenne az iskola, már itt sem lennék szerintem. egyszerűen kiborító ez az ingovány amin egyensúlyozni próbálunk.. =(

    VálaszTörlés
  4. mivel nincs chat-ablakod így ide teszem be ezt a számot. ezt hallgatom 2 órája, kis nyugis így estére-éjjelre :D

    http://www.youtube.com/watch?v=eUvApC0bwUk&feature=player_embedded

    VálaszTörlés
  5. És mi álljon a motivációs levélben?

    roto

    VálaszTörlés
  6. Timosz: Győr-Moson-Sopron megye

    Roto: szerinted őszinte legyek? Ezt írnám: "Ültessenek le egy sarokba, de ne külön szobába, mert akkor netezni fogok munka helyett, osszák ki a feladatot, megcsinálom, de ne tartsanak bent túlórázni. Ha szállítani vagy vásárolni kell, azt imádom, adjanak céges autót, szívesen vezetek egész nap, akkor a túlóra sem számít, de azért azt fizessék ki. Fűtetlen, sötét, mocskos helyen nem dolgozom. Lilalelkű, hisztérikus széplelkekkel sem. Kivételt képez nagyon magas fizetés (nettó 800.000-1.000.000 HUF), akkor 7 napból hetet dolgozom akárhol, akárkikkel."

    VálaszTörlés
  7. Timosz, milyen chat ablak...? Tényleg ezt a követős izét hogyan kell beállítani?

    VálaszTörlés
  8. Nekem is vannak érdekes álláskeresési tapasztalataim. 2004-ben diplomáztam, de nem volt egy rendes munkahelyem. 2 év munkanélküliség, aztán 1 év önkéntes munka, majd munkanélküliség ellen visszairatkoztam az egyetemre doktori címet szerezni (nem sikerült, mert nem jöttünk ki a témavezetőmmel, aztán a vége felé rájöttünk, hogy egyikünk sem rossz ember és egyikünk sem hibázott, csak szakmailag nem illettünk össze, máshogy képzeltük el ezt a 3 évet, és mindketten a másiktól vártuk az első lépést, de legalább kaptam ösztöndíjat 3 évig), és most néhány hónapos álláskeresés után találtam valamit, egy jó helyet, egy alapítványt, ahol biztos én kellek, de nem biztos, hogy lesz belőle valami (egy pályázat eredményétől függ, amivel pénzt szerzünk a környezetvédő projektre). Januárban minden kiderül. Ha nyerünk, lesz munkám egy időre (sőt, már van egy ígéretem, hogy ha itt elégeettek velem, akkor utána mehetek egy másik céghez, akik ismerik ezeket a pályázókat), ha nem nyerünk, akkor meg vállalkozom. Környezetmérnök vagyok (ez az egyetlen mérnöki szak, amivel nem lehet elhelyezkedni), lakossági környezetvédelmi tanácsadással foglalkoznék. Biztos jobb, mint az álláskeresés...

    Neked milyen végzettséged van? El lehet helyezkedni vele?

    VálaszTörlés
  9. Bölcsész vagyok, mindenhez értek. :D

    2003-ban végeztem és nagyonis jó munkahelyem volt, felső államigazgatásban PR-os, de mellette betanítottak a klasszikus titkárnői munkára is, nem kell mondanom, hogy halk, diszkrét és nagyon strapás melóra finom úri körökben és környezetben.

    Ezért mertem elvállalni (több pénz csalogatott, de hülye voltam, de hülye) egy széplelkekkel teli alapítvány irodavezetését. Belebuktam.

    Legutolsó munkahelyem egy komoly pénzügyi cégnél volt vicces, de egy luxusszálloda szárnyában kaptunk irodát, a tulajnak olcsóbb volt átalakítani mint bérelni máshol. Itt szintén irodavezetőként dolgoztam profi csapattal, húzós munka volt, de hosszútávon kecsegtető lehetőségekkel. Na ezt hagytam ott, mikor ideköltöztem és éppen keresgéltem volna, mikor terhes lettem.

    2 éve estem ki, talán meg tudom győzni a munkaadókat arról, hogy ez még nem jelent teljes szellemi visszafejlődést.

    VálaszTörlés