2011. január 19., szerda

egyik szemem sír, a másik kínjában röhög

Az APEH engem mindig megtalál. Most valami késedelmi pótlékot követelnek rajtam (65.000 Ft), ami nevetséges, mert mindent időben  bejelentettem. Négy nap után sikerült elérni az ügyintéző mancikát, aki azt javasolta, hogy ne fellebbezést írjak, hanem kérelmet. Közben meg Földönjáró könyvelője azt mondja, hogy addig még nem csináltam elektronikus ügyfélkaput, hogy belenézhessen az adataimba, ne írjak semmit.

Nem tartom magam teljesen hülyének, de mire tegnap későeste kibogarásztam az elektronikus ügyfélkapu létesítését (nincs olyan banner, hogy "ügyfélkapu" ááááá) a digitális aláíró program letelepítésén csak az fogad, hogy "létesítsen ügyfélkaput", az beletelt vagy egy fél órába. Aztán a végén kérnem kellett időpontot az önkormányzatnál, ahol azt hitelesítik. Holnapra lefoglaltam egyet, szóval basszák meg, úgyis az a vége, hogy személyesen kell bemennem. Miért nem tudok belépni a saját adóbevallásaimba? Közép-Ázsia ez, de nem az Orosz Föderációhoz tartozó részekre gondolok. 

Aztán jött egy csekk, hogy fizessem be a kötelezőt, ez még nem is baj, mert nem sok, számítottam rá, igenám, de mondja Földönjáró könyvelője, hogy mivel csórók voltunk és nem vettünk semmit, így az ÁFA 71.000 Ft, amit holnapig kell befizetni. Összesen tehát 148.000 Ft-t kellene befizetni azonnal. Haha. Mindez nem okozna gondot, ha decemberben kiszállították volna a vasakat, F. megcsinálhatta volna még itthon volt, régen beszállítottuk volna a számlával együtt. Ám az anyagot mi sem tudtuk kihozni, mert leltár volt, nem lehetett. Nem sírok, nem röhögök, a helyzeten nem változtat. Ez ilyen. Most éppen szívunk, volt, hogy nyertünk. Rita szerencsére jó baba ma. Megkértem szépen halkan, mintha felnőttel beszélnék (amúgysem gügyögök, selypegek neki), hogy most tényleg vegyen vissza, szerintem megértette. Sokkal többet ért az a gyerek, mint gondolnánk. 

Apámat éppen most műtik prosztatarákkal, a valahai szomszéd lány apja, akinek a szentendrei házába gyalog mentünk ki, pedig körülbelül 2 éve halt meg szintén rákban. Hab a tortán. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése