2010. október 12., kedd

normális fáradtság

Kezdek kimerülni, de kivételesen nem neurotikus alapon, ami azért fontos, mert teljesen másféle, mint az az üres, nyugtalan állapot, mikor az ember túl sokáig van bezárva egy lakásba és fokozatosan elveszti realitásérzékét. Pusztán híradókat nézve néha már az az érzése támad, hogy az emberek többsége már csak óvóhelyeken él, a civilizáció pedig összeomlott.  Ha még divatlapokat is szemlélget majd a tükörbe pillant, akkor pedig legszívesebben elásná magát a föld alá, de legalábbis csak este, sötétben, csadorban menne utcára. Nem, én most intenzív tanulás és családanyáskodás miatt alig tudok aludni, simán csak kipurcantam. 

Ma nem ébredtem fel az ébresztőórára, felhívtam a tanárnőnket, és elnézést kértem tőle. Valaha beszéltem ezt a nyelvet, ugyan gyerekesen, de folyékonyan, ezért egyre gyorsabban merülnek fel emlékezetemből a segédigék, az igeidők, egyebek. Természetesen ez nem okoz bosszúságot, mert az alapjaim olyan hézagosak, hogy helyesen döntöttem a teljes elölről kezdés mellett. 

Szerencsém, hogy bármilyen nyelven is kezdek tanulni, azonnal szívom magamba a szavakat és az átlagnál sokkal hamarabb képes vagyok kiválóan utánozni kiejtéseket. Eddig bármely nyelvet tanultam, minden csoportban én voltam a legjobb fogalmazó és beszélő, de a legrosszabb nyelvtanos. A nyelvtanhoz lusta vagyok. Pofátlanul, bátran és hamar beszélgetek helytelenül, mert később, anyanyelvi környezetben úgyis azonnal természetessé és élővé válnak a könyvek száraz grammatikai táblázatai, így a legsúlyosabb és legfülsértőbb hibákat, a "nem-e-lehet-e ezmiatt nekem fára mászva lenni, én nőstény kapdos pirula fogfájásom van" típusúakat villámgyorsan elkerülöm. Ez az életben jobb, ellenben nyelvvizsgán mindez teljes bukást eredményez, ám szerencsére nem szándékozom nyelvvizsgát tenni.

Ewokocska tegnap már a számítógép asztalba kapaszkodva próbált gépelni önállóan. Amennyiben valaki ilyen üzenetet kap, hogy: sddisadöof454678878ö9piüödhDBSVdboip 8382rn23c.rüóy-.álsg ueoprkjqmndflkanqf épsdldél dmnkwqrfnfnwfeqwé, ne lepődjön meg, akkor csak a lányom garázdálkodott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése