2010. november 4., csütörtök

ismét Háuz sr.-nál

Ugyanaz a fog, amit múltkor betömött, ugyanazzal az alsó állkapocsba is kisugárzó fájdalommal. Szétbontotta, tiszta, de megvan rá az esély, hogy maradt bent baci, ami gázt termelt és az feszítette. Francokat, antibiotikus profilaxissal is levédtem, a feltárás megerősítette, hogy tiszta volt. Az idegölt fog nem fájhat, a mellette levőket és az alsót erősen veregette, nyomogatta az ínyt gennytasakok után kutatva, semmi, ez már nem lehet fogtól! Háuz sr. egyik lehetséges diagnózisként a nervus trigeminus (háromosztatú ideg) bántalmát sorolta fel. Természetesen megnéztem hol is fut az pontosan, a francos francba, hát a második fő leágazás éppen afelett a fog felett van! Amúgy az ábrán jól látható, hogy minden kis fogideg bekapcsolódik a nagy hármasba. Maga a fog és a csont korábbi részleges gyulladása ingerelhette ezt az ideget. A szadistával arra jutottunk, hogy várnunk kell. Remélem elmúlik. Tegnap későeste még jött egy erősebb fájdalomroham, most már azt is tudom, hogy van arcidegzsába, remek. A fájdalom miatt hülyeségeket beszéltem, hogy ki kellene húzni az összeset. Hoppá, de ez sem megoldás "a n. t. bántalmainak oka lehet foghúzás..."- ennyi, a francos francba. Ma reggelre már jobb, ablakszigeteléssel foglalom el magam. Ha tartósan fennáll, akkor jelentkezem agyműtétre és kiégettetem a n. t. központi eredését, hrrrrr. (Jó-jó, kezelésnél ilyet nyilván azért nem soroltak fel, mert olyan helyen van és úgy, ami műthetetlen. Morogva el.)

Később: az egyetlen régi, kétszárnyú ablakunkat sterilre vakartam és leszigeteltem. Még nincs készen, az egyik részen fakorhadásra bukkantam, ami picike, de éppen elég ahhoz, hogy erős vihar beverje rajta a vizet és tovább rothassza a fát. Szilikonozni kell, na azt utálom, de muszáj.
(Ez az ablak a felújítandó százas listán körülbelül a hatvanadik tétel, majd egyszer tokostól lesz kidobva, hogy helyébe egy modern termoplán, beépített redőnnyel és szúnyoghálóval ellátott kerüljön.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése